צעדים ראשונים בחקר טכנולוגי (יסודי)
חשיפה לתופעות מדעיות וגירוי סקרנות למחקר דרך תכנון וביצוע מחקר על פי בחירה, מתוך נושאים אפשריים: ויטמין C, החוק השלישי של ניוטון, מיקרוביולוגיה, אור כמקור אנרגיה, נביטה. כיתות: ה'-ו' בכיתות רגילות ובכיתות מדעיות.היקף שעות שעות אקדמיות: 30 ש"א המתחלקות באופן הבא: 12 שעות התנסות וביצוע ניסויים במעבדה אקדמית ו-18 שעות רכישת מיומנויות והכנת תוצרי למידה […]
חשיבה עיצובית (חט"ב)
למידת חקר רב תחומית מבוססת תוצר, וקידום פדגוגיה חדשנית המבוססת על עקרונות למידה רב תחומית על ידי יצירת קשרים בין המקצועות השונים הנלמדים, בשילוב מיומנויות המאה ה-21. תוכן: תכנית תלת שנתית, המתבססת על תחומי המדעים והטכנולוגיה, תוך שהיא משלבת לתוכה את מקצועות הנלמדים בכל שכבת גיל כמו מתמטיקה, אנגלית, אומנות ועוד. התכנית מזמנת לתלמידים למידה […]
חקר פיתוח מוצר בתחום הפודטק (חט"ב)
התנסות בפעילה בחקר, כלים לאיתור מידע, הסקה מסקנות, פיתוח מיומנויות אישיות כדוגמת: עבודה בצוות, התמודדות עם כישלון, עמידה בפני קהל ומיומנויות בינאישיות ועוד. כיתות: ח'-ט'.תוכן: התכנית מתקיימת גם באוניברסיטה בהקמה תל חי ובמכללת כנרת, מזמנת היכרות עם תחום המחקר המדעי היישומי, העוסק במתן מענה לצרכים או אתגרים העולים מהשטח, וזאת במטרה להוביל לפיתוח מוצרים חדשים […]
תכנית יזמות עסקית מדעית (חט"ב)
תכנית ניצן טק- מרעיון למוצר מעודדת את הסקרנות והעניין המדעי תרבות יזמית מדעית- טכנולוגית בקרב המשתתפים. על ידי חשיפה לעולם האקדמי, העסקי והיזמי. שאיפה למצוינות ולמצוי יכולות פיתוח מיומנויות חשיבה מסדר גבוה כדוגמת: חשיבה מדעית, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית ועוד. כיתות: ח'-ט'.היקף שעות אקדמיות: 50 ש"א או בתיאום עם בית הספר.תוכן: במסגרת התכנית מעמיקים התלמידים את […]
רובוטיקה (יסודי)
חשיפה לעולם הרובוטיקה באמצעות התנסות בבנייה ותכנות רובוטים באמצעות ערכות WeDo2, EV3, SPIKE ורכישת מיומנויות תכנות בסיסיות, אסטרטגיות חשיבה בדגש על חשיבה לוגית, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית ועוד. כיתות: א'-ו' בקבוצות של עד 25 תלמידים ונבחרות בית ספריות. התאם לגיל התלמידים ורמת ההיכרות/התנסות שלהם בתחום. תוכן: יישום המיומנויות והאסטרטגיות, אשר רכשו לצורך בניית רובוטים על […]