עתודה מדעית אגרוטק (חט"ב)

טיפוח נבחרת נוער מדעי מבית ספר באותו אזור במטרה שימשיכו לעסוק בתחומי המדע והטכנולוגיה כבוגרי הנבחרת במגמות המדעים בתיכון וכסטודנטים באקדמיה. כיתות: ז'-ט'- תלמידים מצטיינים המקדמת לימודי חקלאות טכנולוגית בראייה חדשנית פורצת דרךתוכן: בשנה הראשונה של התכנית התלמידים ילמדו התלמידים מבוא לחקלאות ומבוא לטכנולוגיה, שם יתנסו במעבדות רטובות ויפגשו עם אנשי מפתח בתחום התעשייה והחקלאות […]
חשיבה עיצובית (חט"ב)

למידת חקר רב תחומית מבוססת תוצר, וקידום פדגוגיה חדשנית המבוססת על עקרונות למידה רב תחומית על ידי יצירת קשרים בין המקצועות השונים הנלמדים, בשילוב מיומנויות המאה ה-21. תוכן: תכנית תלת שנתית, המתבססת על תחומי המדעים והטכנולוגיה, תוך שהיא משלבת לתוכה את מקצועות הנלמדים בכל שכבת גיל כמו מתמטיקה, אנגלית, אומנות ועוד. התכנית מזמנת לתלמידים למידה […]
מצוינות ברפואה ובריאות (חט"ב)

חשיפה לעולם הרפואה ועידוד לפיתוח מודעות כצרכני בריאות וכחוקרים לעתיד. התמקדות ביסודות המדעיים עליהם מתבסס תחום הרפואה, כמו מערכות אנטומיות ופיזיולוגיות בגוף האדם, ובכך ירכשו התלמידים ידע בסיסי במדעי הרפואה, ילמדו על חדשנות רפואית וטכנולוגיות מתקדמות ברפואה. כיתות: ז'-ט'.היקף שעות אקדמיות: 30 ש"א או בתיאום עם ביה"ס.תוכן: תחומים ברפואה החל ממערכות גוף האדם ופיזיולוגיה ואנטומיה, […]
מצוינות חקר מדעי- יסודות בתהליך החקר המדעי (חט"ב)

העמקת הידע והתנסות בחקר מדעי מלא הכולל חשיפה לתחום דעת באמצעות למידה ותרגול של מיומנויות החקר, תכנון חקר מדעי עצמאי של התלמידים והכנת תוצר למידה (פוסטר מדעי / מצגת) המציג את הידע הנרכש. כיתות: ז'-ט' בכיתות רגילות ובכיתות מדעיות.היקף שעות אקדמיות: 30 ש"א ומתוכן יוקצו 12 שעות להתנסות וביצוע ניסויים במעבדה אקדמית ו-18 שעות לרכישת […]
חקר פיתוח מוצר בתחום הפודטק (חט"ב)

התנסות בפעילה בחקר, כלים לאיתור מידע, הסקה מסקנות, פיתוח מיומנויות אישיות כדוגמת: עבודה בצוות, התמודדות עם כישלון, עמידה בפני קהל ומיומנויות בינאישיות ועוד. כיתות: ח'-ט'.תוכן: התכנית מתקיימת גם באוניברסיטה בהקמה תל חי ובמכללת כנרת, מזמנת היכרות עם תחום המחקר המדעי היישומי, העוסק במתן מענה לצרכים או אתגרים העולים מהשטח, וזאת במטרה להוביל לפיתוח מוצרים חדשים […]
תכנית יזמות עסקית מדעית (חט"ב)

תכנית ניצן טק- מרעיון למוצר מעודדת את הסקרנות והעניין המדעי תרבות יזמית מדעית- טכנולוגית בקרב המשתתפים. על ידי חשיפה לעולם האקדמי, העסקי והיזמי. שאיפה למצוינות ולמצוי יכולות פיתוח מיומנויות חשיבה מסדר גבוה כדוגמת: חשיבה מדעית, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית ועוד. כיתות: ח'-ט'.היקף שעות אקדמיות: 50 ש"א או בתיאום עם בית הספר.תוכן: במסגרת התכנית מעמיקים התלמידים את […]
פיזיקה גיבורי על (יסודי)

לימוד פיזיקה דרך דמויות גיבורי העל והחוקים הפיזיקלים המאפיינים כל גיבור. במסגרת התכנית יחשפו לתופעה פיזיקלית אחרת דרך צפיה בכוחות על של גיבורים שונים, תוך ניסיון למצוא להם הסבר פיזיקלי ובכך להראות להם שהמדע בכלל והפיזיקה בפרט נמצאים בכל מקום סביבנו. כיתות: ה'-ו'.תוכן: השיעורים הינם שיעורים פעילים שכוללים הסברים, הדגמות, סרטונים וניסויים קצרים. היקף שעות: 10 […]
חוגי העשרה מדעית (יסודי)

חשיפת התלמידים לתופעות מדעיות וגירוי סקרנותם לעולמות המדעים באמצעות נושא מרכזי המלווה את הלמידה, כמו: הרופא הצעיר, המדען הבשלן, המדען הסקרן, אסטרונומיה ועוד. הקורסים מעודדים סקרנות לצד הקנייה של מיומנויות חקר בסיסיות. כיתות: א'-ו', כאשר רמת הפעילות משתנה בהתאם לקבוצת הגיל. היקף שעות אקדמיות: עד 30 ש"א.תוכן: חשיבה מדעית מחקרית, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית ועוד, […]
צעדים ראשונים בחקר מדעי (יסודי)

חשיפת התלמידים לתופעות מדעיות וגירוי סקרנותם למחקר בתחומים אלו, תוך תכנון וביצוע מחקר על פי בחירתם. כיתות: ה'-ו' בכיתות רגילות ובכיתות מדעיות.תוכן: למידה ותרגול של מיומנויות החקר, תכנון חקר מדעי עצמאי על ידי התלמידים והכנת תוצר למידה (פוסטר מדעי/ מצגת/אחר) המציג את הידע שרכשו התלמידים במהלך החקר בנושאים אפשריים לחקר: ויטמין C, החוק השלישי של […]
יריד מדעי בית ספרי (יסודי)

תחנות פעילות חווייתיות עבור כל תלמידי בית הספר. כל תחנה מתמקדת בניסוי מסוים, שמטרתן ליצור עניין וסקרנות לתחומי המדעים והטכנולוגיה בקרב משתתפי היריד. תוכן: פעילות חווייתית בה התלמידים מתנסים בפעילות מדעית במגוון תחומים מעולמות המדע והטכנולוגיה השונים: כימיה, מדעים, פיזיקה, בינה מלאכותית, ביולוגיה, אלקטרוניקה, סביבה ועוד. היריד מתקיים בקונספט של תחנות, כאשר בכל תחנה מתבצעת […]